آموزش شنا به طور درست و اصولی یکی‌از نکات زیاد مهمی است که مربیان و یادگرفتن دهنده های شنا بایستی با آن شناخت کافی داشته باشند و مهارت شنا کردن به تنهایی برای مربی شدن کفایت نمیکند .

مربیگری و یادگرفتن شنا کاری مضاعف گرانبها است و اگرچه سهل وآسان به لحاظ میرسد البته مساله متعددی برای پوشش دادن آن , موجود است ; همینطور شما می بایست تماما از آنچه فرد در تمام تایم ها انجام می‌دهد ; دانایی داشته باشید تا اطمینان نتایج فرمائید که فرد نیز در امنیت است و نیز به صدق شنا می نماید . در حالتی‌که شما مهارت و زیرکی اضطراری برای آموزش دادن شنا به کسی را دارید ; در حال حاضر مربی می‌باشید و علم آموز شما , یادگیرنده شنا است و مجال شروع!

آموزش شنا

بخش یک از ۴ ( غلبه بر هر مدل خوف از آب ) :

۱ - صلاحیت و موقعیت خویش را در لحاظ بگیرید .

بطور ایده آل هر فرد می بایست با یک مربی شنای مورد تایید , یادگرفتن داده شود ; ترجیحا یک غریق نجات باشد یا این که بوسیله غریق نجات , ذیل لحاظ قرار گیرد . ولی شنا مطمئنا می‌تواند بوسیله اشخاص معمولی یادگرفتن داده شود . شخصی که یادگرفتن می‌دهد می بایست قدرتمند و شناگر قابل اطمینانی باشد و بضاعت و توان های فراگیری مهارتهای متفاوت را داشته و طاقت و صبر موردنیاز جهت هر وضعیت آموزشی را داشته باشد .

* در‌صورتی‌که هر دسته هیجانی نسبت به شنا دارید ; می بایست خوف هایتان را کنار بگذارید تا علم آموز شما , موردی برای عدم فراگرفتن شنا , نداشته باشد .

* شما شاید که به حافظه نداشته باشید که به چه شکل شنا را می آموختید . به صورت بیشتر , شنا به نوپا های برنا , فراگیری داده می شود ; بدین ترتیب شما احتمال دارد به خاطر نداشته باشید که چه گونه دقیقا سال های پیش , یادگرفتن شنا چشم بودید یا این که احتمال دارد ; قسمت های خاصی را به یاد نداشته باشید .

آموزش شنا

۲ - مطلع باشید که تنی چند از تمرینات پیشین , نباید به کارگیری گردد . بعضا از راهکار های آموزشی , ضرر و زیان بخش است و می بایست از آن اجتناب گردد .

* غرق شو یا این که شنا کن / همان درس شنای وایکینگ ها , یعنی شخص را به اجبار باطن آب عمیق ببرید . ( به عنوان مثال علم آموز به وسیله یک فرد بالغ , دستخوش امواج شود ) نظریه محرک پشت این درس این است که شخص تقلا کرده و بترسد ولی غلبه بر این هراس و فراگیری سرعت بالا یک طرف مورد است ; ممکن است طرف کلا بی خاطر شنا شود . به صورت بیشتر , این کار تنها به شخصی بیزار و بی میل , نیرو میبخشد تا باطن آب گردد و سبب می توان به شما تحت عنوان مربی , احساس عدم اطمینان پیدا نماید . این دختر یا این که پسر , بعید است که برای لذت شنا نماید ; به این ترتیب شناگر عالی نمیشود ; در بدترین موقعیت فرد احتمال دارد که غرق شود .

* به کارگیری از عبارت ادله غرق شدن . بضاعت شنا به معنای آن وجود ندارد که فرد قابلیت و امکان ندارد که غرق شود . اکثری از مرگ های مربوط به آب , در رابطه با مردمی است که با صلاحیت شنا می نمایند . این یک عبارت منحرف کننده

* درخواست شناور ماندن کامل یا این که شیرجه زدن . تنی چند از برنامه های شنا , علم آموزانی را می طلبد که مهارتهایی نظیر شناور ماندن یا این که شیرجه زدن را گذرانده باشند ; در حالی که هر دوی این مهارتها , یک دسته توصیف از شنا و تعلیم مهارتهای عالی آموزشی است ; یکی قادر است شناگر خوبی باشد ; در حالی که در آن‌ها چابکدست وجود ندارد . در صورتی انگیزه یاد دادن شنا است ; تمرکز را روی شنا نگهداری نمایید .

* یک فرد خیلی لاغر یا این که عضلانی , امکان دارد کار کشته نباشد که به خیر روی آب شناور شود ; ولی به خیر بتواند شنا نماید . اکثری از شناگران تراز المپیک , به خیر شناور نمی‌شوند .

* شیرجه زدن فرم خاصی از تن را می طلبد و تعداد یه خرده از اشخاص خلل حقیقی و واقعی با شالوده آن دارا‌هستند ; مثل این‌که نمی توانند پاها را کنار نیز نگه دارا‌هستند . البته برای شنای روزمره یا این که شنا در مواقع لازم , این حقیقتا بعید است که اساسی باشد .

آموزش شنا

۳ - در حوالی آب سهل و آسان باشید .

در صورتی‌که فردی نمی تواند شنا نماید ; ارگانیک است که شاید در وارد شدن به آب , هیجان زده و مضطرب باشد ; ولی این اضطراب خیلی کمتر از شنا کردن است . شناگران پیرتر , شاید اکراه بیشتری در آمدن به آب دارا هستند . به آرامی , یادگیرنده شنا را با درون آب بودن ; آشنا سازید . در انتهای اندک عمق استخر , آغاز فرمائید .

* فرد را برای بخش اعظم سهل بودن در درون آب , با شتاب ناچار نکنید . شما قوی به فراگیری جلو راندن در آب , شناور ماندن , در اختیار گرفتن تنفس یا این که دیگر گونه های شنا به کسی نخواهید بود ; مگر وقتی که شخص شم اطمینان کافی برای خونسرد ماندن و شناسایی آب نماید .

* پلکان های کوچک بردارید . برای هر کس خیلی از آب می ترسد ; صرفا سه پلکان درون استخر , احتمالا یک توفیق بزرگ باشد . کاری را که اون دختر یا این که اون پسر , با آن سهل وآسان است ; انجام بدهید ; بعد می‌توانید یه خرده طولانی تر , با فرد متبوع جلو بروید .

* برای یادگرفتن شنا شما احتمال دارد که بخواهید مدتی دست علم آموز خویش را بگیرید ( به خصوص در حالتی که آن فرد , کوچک باشد ) تا اضطراب کمتری , حس نماید .

* علم آموزان خیلی جوانی که وسایل شناور ماندن در آب را میپوشند ; در حالتی که در آبهای عمیق خیس شنا نمایند ; تا مسافتی که در آن محدوده , شما آسان می باشید ; مشکلی ندارد . از جایی که یک نوپا جدید پا نتواند کف استخر در انتهای کم عمق را لمس نماید ; آن مکان دقیقا به خطرناکی نصیب عمیق است . در واقعیت , این اجتناب از قربت , انتهای عمیق را تبدیل به یک مکان ممنوعه خطرناک , که میتواند برای علم آموزان مبتدی و تازه کار , اضطراب آور باشد ; می نماید .

* بگذارید تا هنگامی که علم آموز , آمادگی ندارد به شما اتکا نماید . عوض اینکه شما تصمیم بگیرید که چه وقتی بروید ; اذن بدهید که علم آموز این تصمیم را بگیرد . این دستور می‌تواند به ساختن اعتماد به شما , یاری دهد .

 آموزش شنا

۴ - به آب با شرایط سرزنده و شوخ , نزدیک گردید .

نزدیک شدن بشاش و خونسرد , به قلیل کردن اضطراب یاری کرده و احساس فضولی و ریسک کردن را ارتقا میدهد . این کار همینطور یک حواس پرتی در سمت مثبت است . مثلا :

* تهیه کردن لوازم بازی های رنگی شناور در آب , برای خردسالان , در هنگام دسترسی به آب : این کار به خردسال ها یاری می نماید که خاطره بگیرند تا بازوها را امتداد داده و کشیده نگه دارا هستند . ( بخش اعظم از انقباضات دفاعی ) و آب را تحت عنوان محیطی بشاش برای اکتشافات و بازی شم نمایند .

* یک شخص بالغ احتمالا از ایستادن در آب بدور از دیوار های استخر , نگران باشد . دراین‌صورت , یک توپ ساحلی رنگارنگ را دستخوش امواج کردن و جلو بردن آن در آب , یک گونه تمرکز بدور بودن از شم اضطراب به خیال و خاطر پرهیز از دیوار و ساخت شم خونسردی , سرگرمی و امنیت است .

آموزش شنا

۵ - یاری های شناور ماندن در آب , می بایست به صورت اندک و اندک باشد .

هرچند امداد های شناور سازی می‌تواند در ساختن مهارتها و اطمینان , کارساز باشد ; در عین اکنون آن ها می‌توانند نظیر یک چوب دستی تحت بغل اکانت شوند .

* از وسایل شناوری بازوها , استعمال نکنید . این ابزارها شناور ماندن را خیلی آسوده کرده و حرکات بازوها را محدود می نماید . شنا به حرکات بازوی متعددی نیاز داراست ; به این ترتیب این وسایل قابل باد کردن ; به مقدار بالایی دلسرد کننده است ; آنان همینطور به طفل ها فهم و شعور لاف از فیزیک در آب بودن ; میدهند .

* تخته های شنا در فراگیری شنا , خیلی اثرگذار میباشند . آن ها اذن شناور سازی کافی را به بازوها داده در عین هم اکنون حرکات لگد نظیر پاها هم انجام میگردد . و بدین ترتیب در عین شناور ماندن در آب , علم آموزان نمی توانند از آن ها تحت عنوان حمایت بدون نقص , به کار گیری نمایند .

* حباب سازی , اکثر زمان ها موءثر می باشند . آن‌ها به شناور ماندن علم آموزان , یاری بیشتری کرده و مشوق تولید یک موقعیت افقی در آب , می‌باشند . زمانی شناگر اطمینان بیشتری پیدا کرد ; اندازه شناوری به وسیله این وسایل میتواند ; کاهش یابد تا‌وقتی‌که دیگر احتیاج نباشد .

آموزش شنا

۶ - در علم آموز , اطمینان ساخت نمایید ; البته بی پروایی نکنید .

شغل شما تحت عنوان یک مربی شنا , تولید اطمینان در شخصی مبتدی و تازه کار است . این به معنای یافتن مرحله بضاعت های وی و اضافه کردن تدریجی به مهارتهای او است . شما همینطور نیاز دارید که محدودیت های علم آموز خویش را بدانید . علم آموزی که آنقدر از خودش مطمئن وجود ندارد که یک سری ثانیه بتواند در آب , گام بزند ; محتملا نباید به انتهای عمیق استخر , به برهه زمانی طولانی برود یا این که چه بسا هیچ گاه نباید برود . علم آموزی که با شنای آزاد فاصله صد یارد را با صلاحیت کافی شنا می نماید ; امکان دارد برای شنای تفریحی در استخر , مهیا باشد ولی آمادگی انجام مسابقات شنا را نداشته باشد .

 آموزش شنا

بخش ۲ از ۴ : فراگیری حرکات شروع کننده :

۱– حرکات بازو را تمرین نمائید . در کنار استخر , نزدیک خاطر گیرنده بنشینید ; به وی چگونگی انجام حرکات بازو در ضربه های خیلی سهل و آسان را نشان دهید . بعدا شما آن‌ها‌را به صدق , انجام می دهید . وی می بایست حرکات شمارا اسکن نماید و شما می بایست هر دسته خطا اورا اصلاح فرمائید . این فرایند را تکرار نمائید تا وی ضربه ها را به صدق انجام دهد . برای امداد به تمرینات علم آموزان خویش , دستتان را ذیل شکم آن ها بگذارید تا آنها‌را شناور نگه دارید .

۲ - با به کار گیری از گوشه ( حاشیه ) استخر , لگد زدن را تمرین نمائید . به یادگیرنده بگویید که گوشه های استخر را با بازوهایش گرفته و با پاهایش لگد بزند . به وی موعظه نمایید که چه گونه به صدق لگد بزند ; طوری که وی زمانی در غایت آغاز به شنا کردن نماید ; بتواند شم اطمینان داشته باشد . احتمال دارد برای یادگیرنده آسانتر باشد ; که‌این تمرین را روی پشت خویش طوری انجام دهد که بتواند پاهایش را در طول انجام آن , ببیند .

۳ - به خاطر گیرنده بگویید که کف پاهایش را از تراز زمین در میانه انتهای معدود عمق استخر , بلند نماید . این کار فارغ از به چنگ آوردن گوشه ( کناره ) استخر , گامی وسیع برای تنی چند از اشخاص است . مجدد موعظه همگانی این است که دست یاد گیرنده را بگیرید و به وی در شناور ماندن امداد نمایید . وی بایستی سعی بر گام زدن در آب نماید ; در‌حالتی که وی نمی داند چه گونه این کار را انجام دهد ; شما بایستی مجدد آن را به وی نشان دهید . ادامه یادگرفتن را در نصیب دوم مطلب مطالعه فرمایید .


بزرگترین وبلاگ آموزش شنا نماید ,شناور ,استخر ,انجام ,اطمینان ,آموز ,شناور ماندن ,احتمال دارد ,وجود ندارد ,نداشته باشید ,آموز خویش منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

شخصی لباس دیزاین شاپ اریک پاتوق | دانلود فیلم و آهنگ P 3 0 - N E T ریاضی ششم| حل تمرین (کامل و رایگان) | نمونه سوالات ریاضی ششم با جواب | جزوه دریا دانلود لوازم یدکی بی ام و پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان